vrijdag, mei 18, 2012

De Digitale Zorgverlener

Er is voor zorgverleners een wereld te winnen. Ze hebben de mond vol van het centraal stellen van de klant, maar het imago van horken, toch? Zeker op communicatief vlak is veel te verbeteren, want laten we eerlijk zijn, veel meer dan "hmmm...." of "jaja...." komt er tijdens een consult niet uit (of chargeer ik nu te veel :-))?

In een eerdere blog schreef ik dat ik fatsoen verwacht van mijn zorgverleners. Ik verwacht bovendien een zekere mate van wat we in het bedrijfsleven "klantvriendelijkheid" noemen. Dat zou in mijn beleving passen bij het centraal stellen van de klant.

Daarbij zou de zorgverlener de mogelijkheden van het digitale tijdperk moeten benutten. Als je het mij vraagt is met name daar zonder grote inspanning veel te winnen. Bijna dagelijks verschijnen artikelen over de toepassingen van sociale media door zorgverleners. Veelal inspirerende verhalen van zorgverleners die de voordelen van de digitale wereld en de sociale media zelf ontdekt hebben.

Kort samengevat komen die verhalen hierop neer: De mogelijkheden van de sociale media zijn ongekend, maar je moet ze wel omarmen. Angst is daarbij een slechte raadgever, boerenverstand een vereiste.

Voor mij persoonlijk geldt dat openheid en toegankelijkheid van mijn zorgverlener via digitale weg (al is het maar per email) mijn "klanttevredenheid" verhoogt. Ik kan me niet voorstellen dat ik daarin de enige ben...

Geen opmerkingen: